Práce s databází v Javě FX
Zadání projektu Použijte libovolná open data. Vytvořte databázovou strukturu a data do ní uložte. V Javě FX vytvořte formulář, pomocí kterého budete mít k datům přístup. Navrhněte operace, které uživatel může s databází provádět a formulář mu to umožní. Seznamte se s prací s grafy. Pokud to charakter dat dovolí, bude možné výsledky hledání v databázi zobrazovat také v podobě [...]
Příklady algoritmů pro práci s daty.
Zadání projektu Vytvořte desktopovou a webovou aplikaci demonstrující na praktických příkladech algoritmy určené ke zpracování dat. V práci se též zaměřte na příklady využití rekurzivních algoritmů. Součástí práce bude: Práce se sekvenčními soubory Výběr prvku posloupnosti dat Třídění slučováním Binární stromy Význam třídění dat, základní způsoby třídění dat Další příklady algoritmů s [...]
Výpočet hodnoty funkce.
Zadání projektu Vytvořte desktopovou a webovou aplikaci umožňující výpočet interpolace funkce zadané pouze nemnoha uzlovými body. Typickým příkladem je funkce 𝑓 zadaná tabulkou, ať již tato tabulka vznikla jako výsledek nějakého měřenı́, či zda jde o tabulku hodnot některé standardní funkce získanou matematickými výpočty. Součástí práce bude: Význam výpočtu interpolačního mnohočlenu Definice interpolačního [...]
Program na výpočet obsahu ploch pomocí integrálů.
Zadání projektu Vytvořte desktopovou a webovou aplikaci umožňující výpočet obsahu ploch pomocí integrálů, práci s maticemi a determinanty. Součástí práce bude: Význam integrálního počtu. Metoda horních a dolních součtů obsahů obdélníků. Další metody výpočtu integrálů. Použití integrálního počtu v praxi. Výpočet hodnoty matice Výpočet determinantů Použití matic a determinantů při řešení [...]
Numerické řešení rovnic
Zadání projektu Vytvořte desktopovou a webovou aplikaci umožňující řešit základní typy rovnic probíraných na střední škole. V aplikaci se zaměřte také na řešení rovnic vyšších stupňů. Součástí práce bude: Lineární rovnice Kvadratická rovnice Řešení dalších typů rovnic dle vlastního výběru Rovnice vyšších stupňů: Metoda půlení intervalu Metoda sečen Metoda [...]
Piškvorky
Zadání projektu Vytvořte aplikaci, která umožňuje hrát hru Piškvorky. Aplikace bude podporovat hru proti jinému hráči v rámci LAN a zároveň bude obsahovat i možnost hrát proti AI nejméně dvou úrovní. Hra by měla mít možnost volby, na kolik vítězných her se bude souboj odehrávat. Povinný obsah projektu: Hrací plocha [...]
Vývojové diagramy
Zadání projektu Vytvořte aplikaci, pomocí které lze navrhovat vývojové diagramy (inspirace například https://app.diagrams.net). Povinný obsah projektu: Interaktivní plocha pro tvorbu diagramů. Nabídka různých prvků (input, output, různé cykly, větvení, operace, …) Inteligentní vedení spojnic Možnost ukládání a nahrávání projektů Oblasti na které je projekt zaměřen Vývoj softwaru [...]
Interaktivní plán školy
Zadání projektu Vytvořte aplikaci, která zobrazuje interaktivní plán školy. Aplikace bude pracovat s veřejně dostupnými informacemi (rozvrh třídy, místnosti, učitele, suplování). Aplikace bude umět najít nejbližší volnou místnost pro výuku a také bude uživatele navigovat k vybranému cíli (kabinet, třída, kancelář). Povinný obsah projektu: Vhodné zobrazení jednotlivých pavilonů a pater. [...]
Sledování procesů
Zadání projektu Vytvořte aplikaci a databázi, která umožňuje zadávání procesů a úkolů pro jednotlivce i týmy. Uživatelé mohou mít různé role (admin, zadavatel, řešitel, …). Úkol či proces se může skládat z více podúkolů či podprocesů, jejichž realizaci mohou mít na starosti různí uživatelé či týmy. Uživatelé mohou být členy různých týmů [...]