Zadání projektu
Cílem této maturitní práce je navrhnout a vytvořit jednoduchý, ale funkční systém, který dokáže sledovat, kde se nachází určitý objekt (např. meč) ve skutečném světě – a tuto informaci posílat do virtuální reality. Díky tomu se bude daný objekt zobrazovat na správném místě i ve VR.
Co budeš v práci řešit:
- Jak propojit zařízení s VR brýlemi
Práce bude zaměřena na propojení s brýlemi Oculus Quest 2 nebo 3 – můžeš zkoumat možnosti připojení přes WiFi, Bluetooth nebo jiným způsobem.
- Přesnost sledování
Důležitým úkolem bude zajistit, aby systém co nejpřesněji určoval, kde se objekt právě nachází. To je důležité pro realističnost zážitku ve VR. - Aktualizace v reálném čase
Sledování musí fungovat rychle a plynule, aby se pohyb objektu zobrazoval s co nejmenším zpožděním.
Proč je to zajímavé?
Virtuální realita se dnes využívá nejen v hrách, ale i v lékařství, vzdělávání nebo výrobě. Pokud tě baví technologie, programování nebo elektronika, je tohle skvělý způsob, jak si zkusit navrhnout vlastní zařízení a napojit ho na moderní VR brýle.
Oblasti na které je projekt zaměřen
Vývoj softwaru, Grafika a multimédia
Informace pro maturanty, kteří budou projekt řešit jako maturitní práci
Maximální počet žáků v týmu, který bude projekt realizovat: 2
Maximální počet týmů, které mohou projekt realizovat: 1
Téma si mohou vybrat žáci se zaměřením: Vývoj aplikací/Správa systémů
Autor zadání: Ing. Dalibor Boubín
Ukázky realizovaného projektu
Zatím nerealizováno