Zadání projektu
Představ si, že se učíš nový pracovní úkol (například jak složit nějaký výrobek nebo provést technický postup) – ale místo nudného hlasu z reproduktoru na tebe mluví chytrý AI chatbot, který má svůj vlastní styl, humor, a hlavně: reaguje na to, co právě děláš.
Tvým úkolem bude takového parťáka přidat do existující VR aplikace, kterou už máme. Chatbot bude radit, pomáhat a opravovat chyby – a bude přizpůsobený tomu, kdo ho právě používá.
Co budeš v práci řešit:
- Propojíš virtuální realitu s chatbotem – upravíš existující VR trénink (např. skládání výrobku) a přidáš do něj chytrého průvodce, který s uživatelem mluví
- Vymyslíš osobnost chatbota – rozhodneš, jestli bude vtipný, vážný, přátelský nebo třeba „šéfovsky přísný“. Díky tomu bude působit víc jako skutečný člověk. Chatbot se na začátku zeptá uživatele na pár věcí (např. zkušenosti, styl komunikace) a podle toho přizpůsobí své rady
- Naprogramuješ chování chatbota – bude reagovat na konkrétní situace, třeba když uživatel udělá chybu, něco přeskočí nebo si neví rady.
Proč je to zajímavé?
Je to skvělá kombinace herního vývoje, psychologie a umělé inteligence. Vyzkoušíš si, jak funguje generativní AI, jak udělat interaktivní prostředí ve VR a jak navrhnout přívětivé rozhraní pro uživatele. Navíc vytvoříš něco, co se dá reálně použít ve firmách nebo školách – jako moderní způsob školení.
Oblasti na které je projekt zaměřen
Vývoj softwaru, Grafika a multimédia
Informace pro maturanty, kteří budou projekt řešit jako maturitní práci
Maximální počet žáků v týmu, který bude projekt realizovat: 2
Maximální počet týmů, které mohou projekt realizovat: 1
Téma si mohou vybrat žáci se zaměřením: Vývoj aplikací/Správa systémů
Autor zadání: Ing. Dalibor Boubín
Ukázky realizovaného projektu
Zatím nerealizováno