Zadání projektu
Cílem této práce je vytvořit interaktivní prostředí ve virtuální realitě, které pomůže pochopit a vyzkoušet si jednu z metod, které se používají v průmyslové výrobě – například 5S, Kanban, Just In Time (JIT) nebo Teorie omezení (TOC)
Co budeš v práci řešit:
- Vybereš si jednu průmyslovou metodu, kterou zpracuješ (např. jak funguje systém 5S – třídění a uspořádání pracoviště, nebo jak funguje tok materiálu v systému Kanban).
- Vytvoříš jednoduchou VR scénu v Unity, která bude připomínat výrobní halu nebo dílnu – uživatel bude moci prostředí prozkoumat pomocí VR brýlí (Oculus Quest 3) a aktivně si vyzkoušet vybranou metodu.
- Připravíš interaktivní prvky – například přesouvání objektů, simulace pracovních kroků nebo vizuální ukázku toho, jak metoda funguje a co přináší.
Proč je to zajímavé?
Díky tomuto projektu můžeš spojit svět moderních technologií s tím, co se dnes reálně používá v továrnách a firmách po celém světě. Naučíš se, jak fungují chytré výrobní metody, které zlepšují organizaci práce, šetří čas i peníze – a ukážeš, jak by mohly být ještě efektivnější s využitím virtuální reality.
Budeš mít možnost vytvořit interaktivní aplikaci, která může sloužit jako tréninkový nástroj pro firmy nebo školy. Získáš zkušenosti s tvorbou 3D prostředí, programováním v Unity a optimalizací pro VR brýle Oculus Quest 3.
Oblasti na které je projekt zaměřen
Vývoj softwaru, Grafika a multimédia
Informace pro maturanty, kteří budou projekt řešit jako maturitní práci
Maximální počet žáků v týmu, který bude projekt realizovat: 2
Maximální počet týmů, které mohou projekt realizovat: 1
Téma si mohou vybrat žáci se zaměřením: Vývoj aplikací/Správa systémů
Autor zadání: Ing. Dalibor Boubín
Ukázky realizovaného projektu
Zatím nerealizováno