Zadání projektu
Tým vytvoří aplikaci – hru, která bude sloužit jako učební pomůcka pro výuku Mendělejevovy tabulky prvků.
V libovolném 3D editoru studenti vymodelují město, které bude mít při pohledu z ptačí perspektivy tvar a barvy periodické tabulky chemických prvků, každý dům je jeden prvek a čtvrti jsou například netečné plyny, těžké kovy apod. V každém domě – prvku je kompletně znázorněno jak prvek vypadá, kde se vyskytuje, k čemu ho používáme atd.
Posléze naprogramují hru – hráčem je výsadkář, který po výskoku z letadla může ovládat svůj padák tak, aby mohl ovlivnit na jaké střeše, ulici apod. přistane. Jeho úkolem bude prozkoumat celé město, a tím se naučit Mendělejevovu tabulku prvků. V každém domě – prvku bude muset řešit nějakou úlohu týkající se konkrétního prvku. Mělo by mu i hrozit nebezpečí – pokud si například u prozkoumání domu URAN nevezme ochranný oblek, zahyne.
Hra končí prozkoumáním celého města (bude tedy nutné naprogramovat ukládání a načítání rozehrané hry).
Výsledný projekt musí být samostatná aplikace – pro PC nebo mobilní (dotyková) zařízení nebo virtuální realitu
Oblasti na které je projekt zaměřen
Vývoj softwaru, Grafika a multimédia
Informace pro maturanty, kteří budou projekt řešit jako maturitní práci
Maximální počet žáků v týmu, který bude projekt realizovat: 3
Maximální počet týmů, které mohou projekt realizovat: 1
Téma si mohou vybrat žáci se zaměřením: Vývoj aplikací/Správa systémů
Autor zadání: Zdeněk Wachtl
Ukázky realizovaného projektu
Zatím nerealizováno