Zadání projektu

YouTube je jedna z nejoblíbenějších platforem pro sdílení digitálního obsahu ve formě videí. YouTube vedle standardního grafického rozhraní obsahuje i technická API rozhraní, která slouží k získávání dat o videích na platformě. Z těchto dat se dá  mnohé vyčíst a digitální agentury tak činí, aby lépe cílily obsah reklam, ale i samotný YouTube pro udržení pozornosti sledujícího diváka. Obsahem této práce je provést analýzu videi v sekci trendy https://www.youtube.com/feed/trending a porovnání trendů v ČR a sousedních státech ČR (Polsko, Slovensko, Rakousko, Německou). Analýza bude obsahovat následující sekce:

  • Kolik zhlédnutí mají videa v trendech? Má počet zhlédnutí vliv na to, zda video bude v trendech?
  • Jaké jsou základní statistiky videí v trendech vzhledem k likes a dislikes. Má počet těchto statistik vliv na to, zda video bude v trendech?
  • Jak se obsahově liší trendy v dotčených státech? Mají podobný obsah?
  • Má vliv konstrukce nadpisu videa (délka, velikost písma, speciální znaky) na to, zda video bude v trendech?
  • Jak jsou korelované následující veličiny (zda existuje nějaká závislost)
    • Počet zhlédnutí
    • Počet liků a disliků
    • Počet komentářů
    • Délka nadpisu
    • Kategorie videa
  • Jak vypadá heatmapa nejčastěji používaných slov v názvech videí v trendech?
  • Které kategorie videí mají největší počet trendů?
  • Kdo je největším vydavatelem videí v trendech?
  • Jsou některá videa v trendech na základě kontroverzního obsahu (měřeno přes sentiment komentářů pod videi)?
  • Jaké jsou časové charakteristiky videi v trendech (kdy byla vydána)?

Oblasti na které je projekt zaměřen

Datová analytika, Statistika, Informatika, NLU

Informace pro maturanty, kteří budou projekt řešit jako maturitní práci

Maximální počet žáků v týmu, který bude projekt realizovat: 2

Maximální počet týmů, které mohou projekt realizovat: 2

Téma si mohou vybrat žáci se zaměřením: Vývoj aplikací/Správa systémů

Autor zadání: Marek Lukšík

Toto zadání pro Vás připravila společnost

VOŠ a SPŠE Plzeň

Ukázky realizovaného projektu

Zatím nerealizováno